icon

הזמינו הרצאה

  • EN
  • מדוע הרצאות בנושא חדשנות חשובות לצמיחתו של הארגון?

    האם חברות חדשניות הן חברות ברות מזל יותר מאשר חברות אחרות? ההמצאות הגדולות, החידושים הגדולים בהיסטוריה העסקית, האם זה רק עניין של להיות במקום הנכון בזמן הנכון?

    מה משמעות המושג מזל? באופן כללי ובראיה עסקית בפרט? 

    מזל = הכנה מוקדמת + הזדמנות. 

    ארגון חדשני יודע לנצל הזדמנות מכיוון שהוא פוגש אותה מוכן! 

     

    חדשנות וניצול הזדמנויות 

    בואו נלמד על חדשנות וניצול הזדמנות סביב משבר הקורונה והפתרון החדשני של חברת דיסני. 

    כאשר החלה מגפת הקורונה, נסגרו כל הפרקים של דיסני וכל בתי הקולנוע עצרו מלכת. היה נראה שהשמים נופלים מבחינת דיסני. הרי זו חברה המרוויחה סכומי עתק מביקורים בפרקים ומצפייה בסרטים בבתי הקולנוע. אך לא כך היה. יחד עם עצירת הפעילות בעולם הפיזי, עברה הפעילות לסביבה הדיגיטלית. עיקר הפעילות של דיסני התרחשה בערוץ הסטרימינג החדש, דיסני פלוס. דיסני פלוס הינו ערוץ שידורי תוכן ברשת, זה ערוץ מתחרה לנטפליקס, ולשאר ערוצי הסטרימינג הקיימים. 

    חשוב להבין שלחברת דיסני לא היה מזל, הם היו מוכנים! דיסני פלוס היה מוכן להשקה לפני שהעולם פגש את הקורונה. דיסני פלוס זו דוגמה מעולה לתרבות החדשנית המאפיינת חברה כמו דיסני. 

     

    תרבות ארגונית חדשנית

    חדשנות בארגון היא אחד המרכיבים הקריטיים אשר יכריעו לגבי המשך פעילותו המוצלחת של הארגון. יחד עם הדוגמה של דיסני, אנו שומעים על חברות רבות אשר לא מצליחות לשמור על מקומן נוכח התחרות או איומים חיצוניים, ונדחקות לשוליים ולקצה עקומת מחזור חיי המוצר. בתוך מרכיב החדשנות, נמצא אתגר משמעותי. עבור חברות רבות (ובעיקר עבור חברות גדולות) החדשנות עלולה להיות סיסמה ריקה מתוכן. מרתק ללמוד ולהבין כיצד מנהלות חברות חדשניות תרבות ארגונית שבה החדשנות היא מרכיב מרכזי. אני מעביר הרצאות בנושא חדשנות בפני החברות המובילות בישראל מאז שנת 2006. מתוך תכני ההרצאה ניתן ללמוד כי חברות חדשניות משלבות אלמנטים המקדמים יצירת והטמעת תהליכים חדשניים. פיתוח תרבות ארגונית חדשנית כולל מרכיבים כגון: 

    חזון חדשני: יצירת אקלים ארגוני המטפח יצירתיות וחדשנות. 

    יכולת ניפוי: לעיתים רבות רעיונות טובים נדחים ורעיונות גרועים הופכים ליוזמות אשר בסופו של דבר יסבו נזק לפעילותו של הארגון. חשוב להשתמש בכלים אסטרטגיים לבחירת היוזמות הנכונות.

    חממה לטיפוח רעיונות: אחד האתגרים בפיתוח רעיון חדשני קשור בשאלה כיצד יגיבו הלקוחות לרעיון. אין טעם לפתח מוצר שלא יתאים לטעם הלקוחות. 

    שילוב יכולות מודיעיניות: כדאי שנדע מה היכולות העומדות לרשותנו, מה יכולות המתחרים, כמה זמן יקח למתחרים לחקות את הפעילות שלנו.

    גיוס הגורמים הרלוונטיים בארגון לטובת המהלך: אחד האתגרים הגדולים בכל הקשור לשינויים ארגוניים קשור לתקשורת פנים ארגונית, לשיווק פנים ארגוני, ליכולת שלנו לרתם שחקני מפתח בארגון שיעזרו לנו לקדם את המטרות האסטרטגיות הארגוניות.

    הרצאות בנושא חדשנות יסייעו לארגון שלכם לפתח חשיבה חדשנית ולפגוש את ההזדמנות מוכנים.

    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר