icon

הזמינו הרצאה

  • EN
  • הרצאה על חדשנות

    חדשנות עסקית כדרך חשיבה וכפרקטיקה

    חדשנות עסקית הפכה מזמן לשם נרדף להישרדות עסקית – מאחר שהיא מכילה סט פעולות וצעדים שעל ארגון או עסק לבצע, כדי להישאר בראש התחרות מול עסקים וארגונים מתחרים. במילים אחרות, עסק שלא ישכיל להתחדש ולאמץ לשורותיו פיתוח של מוצרים, שירותים או תהליכים חדשניים, דינו ככל הנראה – להיכחד.

    אנחנו רואים את זה יותר ויותר, בעשורים האחרונים התעורר צורך בחדשנות, צורך שהפך למנוע עסקי בולט במהפכה הטכנולוגית המתרחשת בעולם כולו, במגזר הפרטי, ובעיקר במגזר העסקי.

    המהפכה הטכנולוגית אפשרה תהליכים חדשים ושונים, וביניהם: דיגיטציה, אוטומציה, הליכי התייעלות ועוד. במסגרת ההרצאה בנושא חדשנות נבין מדוע חדשנות הכרחית, אילו תוצאות היא מייצרת עבור העסק ועבור מקבלי השירות, בטווח הקצר והארוך.

    לפני הכל, מהי חדשנות?
    בעולם העסקים התחרות הולכת ומתעצמת, וכך גם הצורך של כל עסק לבדל את עצמו. במסגרת תהליכי חדשנות בעסקים, המטרה העיקרית היא לספק ערך מוסף עבור הלקוח, כלומר ערך שיגרום ללקוח להבין למה הוא פנה לעסק מסוים, ולא בחר במתחרים שלו.

    יצירת ערך כוללת בתוכה: מציאת פתרונות לצרכים גלויים וסמויים של הלקוחות, בחירה בין סוגי פתרונות אידיאליים, כאלו המכוונים למקום חדש, חדש ושונה מפתרונות מתחרים. תהליכי חדשנות כוללים לרוב צורך ביצירתיות ולעתים גם שימוש בטכנולוגיה. שילוב של השניים מוביל לפתרונות רלוונטיים ובולטים המייצרים בידול אמיתי.

    על חדשנות בעולם תחרותי מתמיד
    ההרצאה בנושא חדשנות מאפשרת לנו להביט על אספקטים חשובים של חדשנות כתכונה רלוונטית במציאות הנוכחית לעסק, למה חדשנות היא לא סתם גימיק מקרי, אלא, דרך חיים ואסטרטגיה שממלאת עסקים בתוכן ובמשמעות. בנוסף, על הניסיון להפוך את החדשנות ממקרה חד פעמי, לתהליך קבוע שנטוע ב-DNA של העסק.

    חדשנות מאפשרת לעסק לא רק לשרוד תחרות, אלא גם לשגשג ולצמוח בעולם העסקי-תחרותי פורץ הדרך, מאחר שחדשנות, מתבטאת פעמים רבות בתכונות ייחודיות שיש למוצר/שירות של עסק מסוים, על פני אחרים. תכונות אלו הן המענה לשאלות מצד הלקוח הפוטנציאלי ששואל "למה שאבחר דווקא בעסק שלך?", או "איך אתה תועיל לי באמצעות שירות או מוצר חדשניים ורלוונטיים לעידן שלנו?"

    מתחרים קיימים מכל סוג ובכל מקום, וכעסק/ארגון – עלינו לדעת לחזות את הצעדים שלנו קדימה, להיות מובילי דרך, המספקים את הפתרונות הטובים והרלוונטיים ביותר, במיוחד בעולם בו הצרכים שלנו כבני אדם משתנים, ואזורי הפעולה שלנו משתנים אף הם.

    חדשנות ואסטרטגיה עסקית
    בניגוד לעבר, החדשנות מאפשרת לנו להגשים את חזון העסק בצורה יותר נגישה ופשוטה.
    לא משנה אם זה להרחיב את טווח השירותים/מוצרים, ליצור פתרונות יצירתיים, להעסיק יותר עובדים או לחילופין להתייעל – הכול נהיה נגיש יותר וקל יותר בעידן הדיגיטלי.

    במהלך ההרצאה בנושא חדשנות נלמד על:
     פתרונות וחשיבות המענה על צרכים קיימים ועתידיים כנקודה חשובה כיום, בתקופה בה הפוקוס עובר לצרכן עצמו.
     על החדשנות כמספקת את האפשרות לפנות לקהלים ביתר קלות, ומקלה את עבודת העסק במתן המענה הרצוי והפתרונות החדשניים.
     על פתרונות שנוגעים בבעיות קיימות, משנים את דרך החשיבה ומסייעים להגיע לפתרון שונה ולעתים פשוט ויצירתי יותר.

     

    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר