icon

הזמינו הרצאה

  • EN
  • מרצה חדשנות וטכנולוגיה
    בשבוע שעבר סיימתי הרצאה בנושא חדשנות וטכנולוגיה ואז נשאלתי, כיצד יראו חיינו בשנים הקרובות? באילו טכנולוגיות נשתמש? ההרצאה עסקה בהשלכות של הבינה המלאכותית על מגוון תחומים. בין היתר, הצגתי את הכיוונים אליה צועדת חברת Apple בעיקר בנושא המחשוב הנלבש. לפי החזון של אפל, בעתיד הקרוב, האופן שבו אנו משתמשים באינטרנט עומד להשתנות. האינטרנט יהיה סביבנו ממש, מחוץ למסכים. המכשיר החדש של חברת אפל Vision Pro אמור להכניס אותנו לסביבת Augmented Reality, מציאות רבודה AR.

    למה הכוונה? אנו נלבש משקפיים אשר יוסיפו מידע על העולם הפיזי. איך זה עובד בפועל? כאשר תלבשו את המשקפיים החכמים, אתם תביטו באדם ומעל ראשו תראו את שמו, את הפרטים האישיים שהוא יבחר לשתף ועוד. איך זה ישנה את העולם? כנראה בצורה מאסיבית. כמרצה לחדשנות וטכנולוגיה, אני שמח לשתף אתכם בתובנות שלי בנושא. אני לא עומד להיכנס להשלכות הפסיכולוגיות / חברתיות של הנושא, אלא להתמקד בהזדמנויות העסקיות. למה אנחנו יכולים לצפות? 
    תחשבו על נושאים כמו:
    - ניווט ברכב כאשר הוראות הנהיגה משולבות ממש בדרך
    - שיחה עם אדם בשפה שאתם לא מכירים, וקבלת התרגום בעדשת המשקפיים בזמן אמת
    - טיול בחו״ל, עם הוראות לגבי אטרקציות סביבכם באופן מיידי בעדשה
    - גישה חדשה לגמרי לחינוך וללימודים
    - רשתות חברתיות חדשות שיתקיימו במציאות דיגיטלית סביבנו
    - מדריכי כושר דיגיטליים אישיים שילוו אותנו במהלך אימון

    השפעת המציאות הרבודה Augmented Reality על עסקים

    המציאות הרבודה תשנה את האופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות, ומייצרים ערך ללקוחות. מציאות רבודה תעניק יכולות חדשות לאנשי מכירות. אנשי המכירות יוכלו לקבל מידע לגבי הלקוח בזמן אמת, כאשר יעמוד מולם. כך יוכלו להתקדם לקראת סגירת עסקה. לדוגמה, כבר היום בינה מלאכותית יודעת לזהות את המצב הרגשי של אדם בהתאם להבעות הפנים ושפת הגוף. מידע זה מאפשר לפנות בצורה נכונה לאדם מולכם. מבחינת הלקוח בחנות, משקפי הAR יתפקדו כמו ווייז בתוך החנות. אנחנו נדע בדיוק לאן לגשת כדי למצוא את המוצר. תחשבו על ביקור בספריה ענקית. כמה זמן יקח לכם למצוא ספר? עם משקפים כאלו, תקבלו הוראות מדויקות בדיוק היכן הוא נמצא.

    חדשנות בשיווק 


    מבחינת עולם השיווק, כדאי להתכונן לשכבה חדשה של שיווק דיגיטלי. היום, כאשר אנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי, הכוונה לפעילות בסביבת הרשת: אתרים, רשתות חברתיות, אפליקציות מובייל ועוד. כאשר נעבור להשתמש במכשירים החדשים, עסקים ידרשו לפתח נכסים דיגיטליים בסביבת AR. הכוונה לפיתוח יכולות מחוץ לסביבת מסכים (מחשבים וטלפונים). לדוגמה, נבקר בחנות בגדים כשאנו לובשים את משקפי ה AR. אתם תביטו במוצר ותראו היכן ייצרו אותו, כמה זמן הוא נמצא בחנות, מה המחיר שלו בחנות מתחרה ועוד. כל זאת תוך כדי שאתם מביטים במוצר, מבלי לגעת במסך של טלפון או מחשב.

    חדשנות בהדרכה

    מבחינת מחלקת ההדרכה בארגון, היום נדרשים משאבים רבים להדריך עובדים. מלכתחילה, ארגונים דורשים פעמים רבות תואר אקדמי, או הסמכה בתחום. כאשר נעזר במשקפי מציאות רבודה, עולם ההדרכה ישתנה ללא היכר. נפגוש נושאים כגון:
    הוזלת עלויות הדרכה: כלי בינה מלאכותית בשילוב יישומי מציאות רבודה יוזילו את הוצאות ההדרכה בארגון
    סימולציות: עוד בטרם הגעה לפס הייצור, יעברו העובדים סימולציות דרך משקפי מציאות רבודה
    הכשרה בזמן אמת: אפליקציות AR יספקו מידע והדרכה לעובד תוך כדי פעולה
    הכשרה ופיקוח מרחוק: פקחים אנושיים יוכלו לנטר ולהדריך את פעולות העבודה של עובד שילבש משקפי AR
    שיפור יכולות: יישומי מציאות רבודה ידאגו שהעובד יהיה במגמת למידה והתקדמות תמידית
    גיימיפיקציה: העובדים יקבלו מוטיביציה לסיים את המלאכה תוך שימוש בטכניקות מעולמות המשחקים הדיגיטליים

    אתגרים לתחום המחשוב הנלבש

    יחד עם ההזדמנויות, חשוב שנכיר את האתגרים לתחום המחשוב הנלבש. המשקפיים החכמים סובלים כרגע מבעיות כגון: מחיר יקר, סרבול, חיי סוללה קצרים, יכולת עיבוד מוגבלת, עיצוב תעשייתי ולא אופנתי, אתגר מבחינת המשתמשים להשתמש במוצר לאורך זמן. בשונה מהאופן שבו אימצו אנשים את הטלפון החכם, תהליך אימוץ הטכנולוגיה במחשוב הנלבש יהיה שונה. טלפון חכם נמצא בכיס, אנחנו לא נדרשים ללבוש אותו על הפרצוף. סביר להניח שאת מהפכת המחשוב הנלבש יתחילו ארגונים. המכשיר יהיה חלק מסדר היום בעבודה. בהמשך, נפגוש גרסאות זולות, נוחות, יפות המותאמות לחיי יומיום. הקטר שיסחוב את מהפכת המחשוב הנלבש יהיה תחום הבריאות, בעיקר אפליקציות כושר גופני אשר כבר קיימות כיום.

    בהרצאה שלי בנושא בינה מלאכותית וחדשנות אני מציג את הפיתוחים הטכנולוגיים העדכניים וכיצד עלינו להתכונן לקראת העתיד המרתק של המחשוב הנלבש. מדוע זה חשוב? מדובר בשינוי משמעותי, עלינו להיות מוכנים. 

    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר