icon

הזמינו הרצאה

  • EN
  • מרצה חדשנות ואסטרטגיה
    הספקתם ללמוד איך משתמשים בגרסה הנוכחית של ChatGPT? הנה כבר יצאה גרסה חדשה ועוצמתית יותר.
    המירוץ בזירת הבינה המלאכותית בין חברת OpenAI המפתחת של ChatGPT לשאר השחקנים יכול ללמד אותנו לקחים רבים לגבי חדשנות, אסטרטגיה והשגת יתרון תחרותי. בחודש נובמבר 2022 חשפו OpenAI את ChatGPT ולמעשה ירו את יריית הפתיחה במירוץ חימוש חדש. המערכת של OpenAI הפכה לפופולרית בקנה מידה שלא היה כמוהו בתולדות הרשת. קצב האימוץ היה מהיר יותר מאשר חדירתן של הרשתות החברתיות לחיינו. ChatGPT תקע את הדגל על פסגתו של הר הבינה המלאכותית הג׳נרטיבית. OpenAI אשר שייכת למיקרוסופט מיצבה את עצמה כמובילה בתחום.

    וכאן עולות שאלות חשובות:
    כיצד אמור להתנהג המוביל?
    איך יגיבו המתחרים?
    כיצד מקבלים החלטות לגבי חדשנות ואסטרטגיה בזמן תחרות?

    איך אמורה להתנהג החברה המובילה?
    כחברה מובילה בתחום, OpenAI עושה בדיוק את מה שהיא אמורה לעשות, היא תוקפת את עצמה. היא מוציאה לשוק מוצרים חדשים המשמרים את הלקוחות בסביבה העסקית שלה. בנוסף, כאשר היא מחדשת ללא הרף, היא מציבה את המתחרים בספיגה, במגננה. גוגל ניצבת בפני אתגר נוכח פעילותה של OpenAI. הגרסה החדשה של ChatGPT שהושקה אתמול (14.3.23) מאפשרת למשתמשים לתקשר עם הצ׳ט גם באופן חזותי, הצ׳ט יודע לפענח תמונות. אתם יכולים להציג בפניו תמונה ולשאול שאלה לגביה. למשל, תוכלו לשאול אותו אילו כלי נגינה משמשים נגנים בתמונה ואיזה כלי נגינה חסר כדי לשפר את המוזיקה. סביר להניח שבהמשך הדרך הצ׳ט ידע לתת גם תשובה בצורת תמונה או סרטון וידאו.

    מה אמורים לעשות המתחרים?

    דבר ראשון, לא להעתיק את פעילותו של המוביל. על המתחרים לנצל את את נקודות העוצמה שלהם ולהציע פיתרונות כאלו, שלמתחרה יהיה קשה לחקות. גוגל עומדת לנצל את נקודות העוצמה שלה ולתקוף את ChatGPT במקומות הנכונים. בקרוב תשלב גוגל בינה מלאכותית טקסטואלית בנכסים החזקים שלה. גוגל שולטת בכמה מהנכסים החזקים ביותר ברשת. ישנם 1.5 מיליארד משתמשי ג׳ימייל. משתמשי ג׳ימייל יקבלו את האפשרות ליצירה של טקסטים אוטומטיים למייל. קיבלתם אימייל? כאשר תתחילו לכתוב את התשובה, מיד יווצר עבורכם טקסט ארוך ומקיף. אתם תוכלו לבחור האם לקבל את כל הטקסט שהצ׳ט של גוגל הציע לכם, או לערוך אותו ולהכניס בו קצת מהסגנון האישי שלכם. 
     
    איך זה קשור להתפתחות האייפון?
    אנחנו יכולים למצוא הקבלה לאופן שוב מתפתח ChatGPT לכניסתו של האייפון לחיינו. בימיו הראשונים של האייפון הוא אפשר לבצע 3 פעולות: שיחות טלפון, שמיעת מוזיקה, גלישה ברשת. שנה לאחר השקתו של האייפון, נפתחה חנות אפליקציות וכך האייפון הפך ממכשיר ייעודי למספר פעולות מוגבל, לפלטפורמה שמאפשרת לבצע כמעט כל דבר: בנקאות, בריאות, ניווט, כושר ועוד. בשנת 2007 כאשר הושק האייפון, לא כולם בבת אחת זנחו את נוקיה ועברו להשתמש בסמארטפונים, התהליך הזה לקח זמן. ככל שיותר אנשים הבינו שהמכשיר החדש מעניק להם ערך ומשפר את חייהם, כך גבר קצב האימוץ. 

    איך עושים מזה כסף?
    החדשנות הבלתי פוסקת של OpenAI תגרום לכך שתהיה עליה תמידית במספר המשתמשים בChatGPT. משתמשים אלו יפתחו תלות בכלי. מומחים רבים שואלים כיצד יפיקו רווחים מChatGPT? ישנם מספיק מודלים שיאפשרו לבצע מוניטיזציה בהמשך, אבל לפני הכל, והכי חשוב, לוודא שיש בסיס נלהב של משתמשים מרוצים שיותר מכול דבר אחר יפתחו התמכרות למוצר! כאשר המשתמשים יבינו שהם ״לא יכולים״ בלי הכלי, אז יהיה קל לשכנע אותם לשלם עבור השימוש בו בצורות שונות. 

    מה הלקח עבורנו?
    מה אפשר ללמוד מהתחרות שמנהלות החברות המתמודדות במירוץ לבינה המלאכותית הג׳נרטיבית? גם אם יש לכם מוצר מצוין, אתם עדיין צריכים לעבוד על הגרסה הבאה שלו. אתם חייבים לוודא שהמוצר שלכם מעניק ערך רב ככל האפשר ללקוחות, כדי שלא יוכלו לוותר עליו. כדי לפתח מוצרים חדשים מצויינים, או לשכלל את המוצרים הקיימים, אתם חייבים להיות מוכווני חדשנות, אם במוצר עצמו, או בסביבה העוטפת את המוצר. 

    הרצאות בנושא חדשנות
    בהרצאות שלי אני מנתח לעומק כיצד מקבלים החלטות לגבי חדשנות, איך מטמיעים חשיבה חדשנית בארגון ומציג דוגמאות לאופן שבו חברות המשתמשות בכלים אלו, מחזקות את היתרון שלהן מול התחרות.
    מהם המודלים שיאפשרו לכם לפתח תרבות מוכוונת חדשנות? איך להתחרות בצורה נכונה בסביבה המורכבת? על שאלות אלו בדיוק אני עונה בהרצאה שלי בנושא חדשנות בעידן הבינה המלאכותית. 


    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר