• EN
  • הרצאות על חדשנות במציאות של תחרות מוגברת

    שנת 2022 מסמנת שנה של התפכחות. העולם הטכנולוגי חווה התעוררות בדומה לזו של ניפוץ בועת הדוט.קום של שנת 2000. ישנן שפע סיבות מדוע הגיעה המפולת בשווקים הטכנולוגיים, בין היתר, בשל האצה המוגזמת של תהליכים דיגיטליים שחוללה הקורונה. ואף על פי ששנת 2022 היא שנה של משבר, היא גם תהיה השנה הקריטית לארגונים חדשניים.

    בזמן שמוצרים ושירותים רבים הופכים ללא רלוונטיים, השוק דורש עדכונים חדשים. כאשר אנו מדברים על חדשנות הכוונה ליכולת שלנו להפוך רעיון למוצר, או, שירות שיעניקו ערך ללקוחות ועבורנו. במאמר הזה, הלקוח מתוך ההרצאה על חדשנות שלי, אציג את החיבור בין יצירת חדשנות לתהליכי חשיבה אסטרטגיים מעולם השיווק.

    מרכיבי מפתח בתהליכי חדשנות:

    ערך ללקוח: כדי שהרעיון החדשני יצליח, עליו להיות מחובר למודל שרשרת הערך. הלקוח חייב להבין את התועלת, את הערך הממשי של המוצר שלנו. מעבר לתועלת, הלקוח צריך להיות מסוגל לרכוש את המוצר, לא כדאי שמחירו של המוצר יהיה מחוץ לגבולות ״המחיר ההגיוני״ עבור הלקוח. פעמים רבות מהלכים חדשניים נכשלים מכיוון שהם לא באמת מספקים ערך ללקוח, או שלא כיוונו לקהל המטרה המתאים. עלינו לוודא שמבחינת הלקוח, לא נדרש מאמץ מיוחד להתחיל ולהשתמש במוצר.

    בידול: אין טעם לפתח רעיון חדשני אם הוא נכנס מיד לסביבת אוקיאנוס אדום. הרעיון החדשני חייב להכיל מרכיב מבדל המכיל ״מחסום כניסה״ ברור מול פעילות המתחרים וכך להבטיח לנו סביבה נטולת מתחרים ככל שניתן.

    רווחיות: אין טעם בפיתוח מוצר, אם הוא לא יספק רווח. אנחנו חייבים לתכנן את המוצר החדשני באופן כזה שיהיה רווחי לחברה בטווח הזמנים הקצר ביותר.

    סנכרון עם תיק המוצרים שלנו: בתהליך החשיבה על המוצר החדשני עלינו לקחת בחשבון את מגוון המוצרים הקיימים. האם המוצר החדשני ייצור קניבליזציה? (כדאי להימנע ככל שניתן), האם נדרש מאיתנו לוותר על מוצרים קיימים? ואם כן, על אילו?

    תקשור: המוצר החדשני חייב להכיל ״סיפור״ שיהיה קל לתקשר אותו ללקוחות. אם נדרשת קריאה במסמך של 400 מילים המסביר את המוצר החדש, כנראה שיש בעיה. האם ניתן להסביר את המוצר החדשני ב 2-3 משפטים? אם התשובה היא כן, כדאי להמשיך.

    איך נקדם חדשנות דרך הרצאה?

    מאז שנת 2006 אני מלווה חברות וארגונים ועוזר להם לשכלל ולשפר את הפעילות העסקית. במסגרת ההרצאות על חדשנות שאני מעביר אני משלב לקחים מפעילות הייעוץ שלי, כמו גם, כלים ורעיונות תיאורטיים שאני מביא כמרצה בכיר באקדמיה (אני מלמד בתכנית ה MBA היוקרתית בטכניון).

    מדוע חשוב לשלב הרצאות על חדשנות כחלק מהפעילות העסקית? אנו פועלים בשוק תחרותי. בימים אלו, המצב הופך למורכב ומאתגר אף יותר. ולכן, אנו זקוקים לכל יתרון כדי לקדם ולהגשים את המטרות העסקיות שלנו. הרצאות על חדשנות הינן חלק מתהליך פיתוח החשיבה החדשנית ובסופו של דבר יסיעו לארגון שלנו להתקדם בכיוון הרצוי. ככל שנצליח להטמיע את עקרונות החדשנות בארגון, כך נבטיח את הרלוונטיות שלנו במרוץ מול המתחרים, בדרך אל הלקוחות המרוצים.

    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר