icon

הזמינו הרצאה

  • EN
  • הרצאה מדוע מפחדים מבינה מלאכותית?

    רבים פוחדים מבינה מלאכותית כחלק מהפחד מטכנולוגיה. בשנת 1895, הצופים בסרט ״רכבת נכנסת לתחנה״, נמלטו מהקולנוע מכיוון שחשבו שהרכבת על המסך, עלולה לדרוס אותם. בראשית המהפכה התעשייתית, אנשים באנגליה זרקו אבנים על קטר רכבת כי פחדו מפניו. רעיונות חדשים מפחידים אותנו. וכעת אנו ניצבים לפני מימושו של אחד הרעיונות הגדולים ביותר - מכונות חושבות שעלולות לתקוף. רובוטים זדוניים העסיקו סופרי מדע בדיוני שתיארו עתיד דיסטופי. סרטים רבים המחישו את האימה מפני השתלטות המכונות על בני האדם. בהרצאות שלי בנושא אני מציג את הגורמים לפחד, ואת חלקם אראה גם במאמר זה.

     

    אז מה מפחיד בבינה מלאכותית?

    את הפחד מפני בינה מלאכותית אנחנו יכולים לחלק לפחד אישי ופחד קולקטיבי. במקום האישי והמיידי, אנשים רבים חוששים לאבד את מקום עבודתם. מבחינת כלל האנושות, ישנן סכנות רבות הקשורות בהתקדמות הטכנולוגיה. בינה מלאכותית עברה מקיום במעבדות מחקר, לכלי זמין באופן מיידי. אחת הבעיות העיקריות היא שאנו לא לגמרי מבינים את ההתנהגות שלה. יש חוקרים המשווים את התקדמות התחום למפגש שלנו עם חייזרים. במובנים רבים, אנו מייבאים לכדור הארץ צורת חשיבה שאנחנו לא מבינים והיא עלולה לאיים עלינו.


    בינה מלאכותית ואובדן מקומות עבודה

    בעלי מקצוע רבים חוששים מכך שתחומי הידע שלהם לא יהיו רלוונטיים בזמן הקרוב. האם מקצועות כמו: קופירייטרים, כותבי תוכן, מתכנתים, עורכי דין, רואי חשבון נמצאים תחת איום? במהפכות התעשייתיות הקודמות החשש היה בעיקר של עובדי מפעלים, כעת החשש הוא של עובדי ״צווארון לבן״. הכוונה לאנשים שעוסקים במקצועות הקשורים לחשיבה, כתיבה, מחקר, אנליזה. חשוב לציין שהאתגר האמיתי בשוק העבודה הנוכחי הוא מפני עובדים כמוכם אשר ידעו להפעיל את כלי הבינה המלאכותית טוב מכם.


    אילו מקצועות לא יוחלפו על ידי בינה מלאכותית בזמן הקרוב?

    מקצועות שמחשב לא יכול לבצע במקומנו: שרברב, בנאי
    מקצועות שלא נרצה שמחשב יבצע במקומנו: מורה, אחות
    מקצועות שלא נרשה למחשב לעשות במקומנו: רופא, טייס

     

    בינה מלאכותית ואובדן שליטה של בני אדם

    למידת מכונה ומכונות המקבלות החלטות ללא התערבות אדם מעוררות חשש. רכבים אוטונומיים עדיין לא ממלאים את הכבישים, מכיוון שטעות של רכב אוטונומי עלולה להסתיים באובדן חיי אדם. בכל מקום שבו אנו מעבירים את השליטה למכונה, אנו עלולים לפגוש תקלה. תקלות יכולות להיות יזומות כמו מתקפת סייבר על רכבים, או, תקלות בלתי צפויות כמו כשל פנימי במערכת שעלול ליצור אסון.

     

    חוסר הבנה בהפעלת הכלים על ידי אנשים

    מיליוני אנשים לומדים כעת כיצד לשלב את הכלים החדשים כחלק משגרת העבודה שלהם. שמענו על מקרים בהם עובדים הדליפו בשוגג מידע קריטי לארגון. עובדי חברת סמסונג נעזרו ב ChatGPT לביצוע משימה, ובלי לשים לב גרמו לדליפה של מידע סודי. קחו בחשבון שתכנים שתציגו ל ChatGPT עלולים לעבור לידי גורמים זרים. הפעלה לא נכונה של הכלים עלולה לגרום לפגיעה בפרטיות. בהרצאה אני מציג עקרונות יסוד לשימוש נכון בכלים כדוגמת ChatGPT.



    אירועים הקשורים בבינה מלאכותית הם בלתי ניתנים לחיזוי

    אנחנו לא יכולים לחזות במדויק כיצד תתקדם הבינה המלאכותית ועל אילו נושאים היא תשפיע. החשש הוא מפני השלכות בלתי מתוכננות. ברגעים אלו תעשיית המוזיקה נאלצת להמציא את עצמה מחדש נוכח כלים המייצרים מוזיקה סינטתית. אפליקציות חדשות יודעות ללמוד קול של זמר, ומיד לשלב אותו בשיר חדש. לא מזמן הופץ ברשת שיר חדש של חברי הביטלס שלא הוקלט על ידי חברי הלהקה המקוריים. אומנים מגלים ששירים שהם לא הקליטו מסתובבים ברשת. שאלות הקשורות לזכויות יוצרים עדיין לא זכו למענה, ונראה שאנו בסוג של ״מערב פרוע״ בתחום.

    אז מה עושים? הרצאה בנושא בינה מלאכותית וחדשנות

    בהרצאה שלי בנושא בינה מלאכותית וחדשנות אני מציג את האופן שבו נוכל לנתח את המצב ולהתכונן לקראת ההשלכות הבאות של מהפכת הבינה המלאכותית. יחד עם הפחד והחשש מהתחום, חשוב לדעת להשתמש בכלים אלו כדי לשפר את הפעילות הכללית שלנו. שילוב נכון של כלי בינה מלאכותית יאפשר לנו להשיג יתרון, להוזיל עלויות, לצמצם משאבים ולקדם את האינטרסים שלנו.





    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר