• EN
  • ממהפכת האייפון למהפכת המחשוב הנלבש

    העולם הדיגיטלי משתנה כל הזמן, זו המהות שלו: מהירות, שינוי, התייעלות. ולכן, זה בלתי נמנע שבקרוב נפגוש שינויים משמעותיים הקשורים בפעילות העסקית והשיווקית שלנו. פייסבוק משתנה בשל שילוב מרכיבים כגון: עייפות הלקוחות מהמוצר הנוכחי, פעילות המתחרים ובעיקר טיקטוק, הצורך התמידי להמציא את עצמך מחדש בעידן הדיגיטלי. לפי רוב ההערכות, עד לשנת 2025 חברת אפל תשיק את משקפי המציאות המוגברת שלה AR וכך יתחיל רצף אירועים בסגנון דומה לזה שליווה את השקת האייפון.

    השקת האייפון לא שינתה את העולם בשנת 2007. השינוי הגיע כעבור שנה, כאשר נפתחה חנות האפליקציות של אפל וגרמה לשיבוש אינסופי בשלל ענפים. האייפון הראשון אפשר גלישה ברשת, שמיעת קבצי מוזיקה וביצוע שיחות טלפון. בשנה הראשונה לקיומו הוא עדיין לא היה: סניף בנק, תחנת מוניות, מאמן כושר ועוד. פתיחתה של פלטפורמת הטלפונים החכמים לגופים שלישיים, כאשר החלו להופיע אפליקציות חדשות, הן אלו שחוללו את השינוי. פתאום הטלפון שלנו הפך למכשיר ניווט, לסורק מסמכים, למקור ידע – מאגר אינסופי של פודקאסטים ועוד.

     

    החדשנים יהיו שם קודם, ואז כל השאר

    כאשר תשיק אפל את המוצר החדש (משקפיים חכמים), יעוטו עליו החדשנים, אלו אותם אנשים אשר מחכים בציפייה לכל גאדג׳ט חדש. במקרה של אפל, אלו יהיו הלקוחות אשר ישנים מחוץ לחנות של אפל לילה לפני השקת המוצר. רוב הציבור, אנו נמתין, ואז כעבור שנה, שנתיים, לכולנו יהיה את המוצר החדש. כבר היום המחשוב הנלבש הוא חלק בלתי נפרד מחיינו (שעון חכם, אזניות חכמות). איך ישפיע המעבר לתחום החדש על העסקים שלנו?

    הדור הבא של הרשתות החברתיות

    יחד עם המעבר לתחום המחשוב הנלבש, אנו נפגוש גרסאות חדשות של רשתות חברתיות, מותאמות לסביבת המחשוב הנלבש. רשתות אלו יתנהגו בצורה שונה מפייסבוק של היום. סביר להניח שנפגוש רשתות חברתיות לוקאליות, רשתו שיווצרו על בסיס מיקום וגרסאות נוספות על פי תחומי עניין, נושאים מקצועיים וכו׳. שינוי זה יכול לשנות לגמרי את אופי השיווק בסביבה הדיגיטלית כפי שאנו מכירים אותו כיום. 

    משפיענים וירטואליים

    בשל עוצמתה האדירה, אין זה בדיוני שפייסבוק, או מטא, תהיה שחקן משמעותי בסביבה חדשה זו. אנו נפגוש מודלים חדשים לפרסום. כבר היום רואים ירידה ביעילותם של קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות. מגמה זו הולכת יד ביד עם התחזקות פרסום מבוסס תוכן, פרסום בשיתוף משפיענים, פרסום דרך מהלכי תוכן שיווקי ועוד. בעתיד תהיה מגמה זו משמעותית אף יותר. יחד עם עולם המשפיענים כפי שאנו מכירים כיום, תהיה אפשרות להשתמש בגרסאות אווטאר של משפיענים. טכנולוגית דיפ פייק יכולה לשמש לטובת שכפול משפיענים לקמפיינים (רונלדו יוכל למכור גרסאות וירטאוליות מבוססות דיפ פייק  לקידום העסק שלכם). 

     

    במה עוסקת ההרצאה חדשנות במטאוורס?

    הקבוע היחיד בעולם הדיגיטלי הוא השינוי. עלינו להיות מודעים שבקרוב יהיה עלינו ללמוד מחדש כיצד להפעיל את הכלים העסקיים שלנו. בין היתר, כדאי שנחשוב על איך ישפיעו השינויים הדיגיטליים על הממשק שלנו מול הלקוחות. בהרצאה שלי בנושא חדשנות ועסקים בעידן המטאוורס, אני מציג את המגמות והתהליכים בסביבה הדיגיטלית, וכיצד כדאי לנו להתכונן לנושא. למרות שאנו חיים בעידן של שינויים תזזיתיים, יש בידינו כלים המאפשרים לנו לזהות מגמות, לנתח אירועים ולנהל תהליך קבלת החלטות בצורה נכונה. ואלו הנושאים בהן עוסקת ההרצאה חדשנות ועסקים בעידן המטאוורס.

    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר