icon

הזמינו הרצאה

  • EN
  • הרשו לי לשתף אתכם בתובנות שלי כמרצה בתחום הבינה המלאכותית ועתיד האנושות. החיבור של בינה מלאכותית, עם המרחב העירוני, יעצב את עתידנו. תתכוננו לעתיד שבו כל המכשירים סביבנו ידעו לקרוא את המחשבות שלנו, לשרת אותנו ביעילות אינסופית, ולהפוך את השגרה שלנו ליעילה ונעימה. לטובת המחשת מרכזיותה של הבינה המלאכותית בעתידנו, כדאי שנבין את המושג עיר חכמה. לעיר, חלק מרכזי בסיפור התפחותו של האדם. מימי קדם ועד ימינו, ערים הן שם נרדף לקידמה, עוצמה, וחדשנות. לאורך השנים, ערים נוהלו על ידי בני אדם, זה עומד להשתנות. מדוע? מכיוון שבני אדם יכולים להיות  מנהלים גרועים. הם טועים, איטיים, מסורבלים, מתקשים לשתף פעולה, עסוקים בפוליטיקה פנים ארגונית ועוד. בניגוד למנהלים בני אדם, בינה מלאכותית מבצעת משימות ביעילות, במהירות, וללא טעויות.


    מהי עיר חכמה?

    העיר החכמה משתמשת בטכנולוגיות כגון: בינה מלאכותית, ביג דאטה, האינטרנט של הדברים, לטובת קבלת החלטות ושיפור איכות החיים. במקום שבני אדם יקבלו החלטות, מחשבים יקבלו החלטות בנושאים קריטיים לתפקוד העיר. המושג עיר חכמה קיים כבר מראשית שנות ה 2,000, וכעת אנחנו יכולים לצפות לקפיצת דרך בתחום. הקפיצה תתרחש בשל ההתקדמות הגדולה בתחום הבינה המלאכותית. מדוע רעיון העיר החכמה חשוב? בדיוק מאותה סיבה בגללה כולנו רוצים לרתום בינה מלאכותית לטובתנו. בינה מלאכותית אמורה לייעל את הפעילות, לקצר זמנים, לחסוך עלויות, לאפשר חדשנות ועוד. ערים אשר יתקדמו ויאמצו את כיוון העיר החכמה יהיו ערים אטרקטיביות למגורים, יציעו איכות חיים גבוהה, סביבה עסקית מפותחת, מערכות חינוך מתקדמות ועוד. מעבר לכך, הבינה המלאכותית אמורה להוזיל ולייעל את עלויות התפעול של העיר. מהצד השני, ערים שלא יעברו את המהפכה, עלולות למצוא את עצמן בשקיעה (בדיוק כמו עתיד העסקים, העולם יתחלק בין עסקים שישלבו בינה מלאכותית ויצמחו, לאלו שישארו מאחור).
    עיר חכמה אמורה לטפל בנושאים כגון:
    ביטחון - מעקב ושיטור חכם, יכולת לחזות מקרי פשיעה ולמנוע אותם בטרם עת, רחפנים יסיירו בשמי העיר וחיישנים ימדדו התנהגות הולכי רגל (לא כדאי להשליך פסולת ברחוב, הצילום יישלח מיד ואיתו הקנס).
    תחבורה חכמה - יכולת תעדוף תנועה של רכבי חירום, רכבים אוטונומיים שיחסכו פקקים וייעלו את סדר היום.
    ניהול אנרגטי חכם - בניינים חכמים יאפשרו ניהול ושימור אנרגיה, יותר שימוש באנרגיה ירוקה ופחות באנרגיה מזהמת.
    פיתוח עסקי - קידום זירת הפעילות העסקית המקומית עם מתן אפשרויות לשימוש בכלי מחקר ופיתוח ייחודיים לעיר.
    שירותים דיגיטליים חכמים לתושב - ניהול מערך התשלומים, מערכות חינוך ורפואה מתקדמות.
    וזהו רק חלק קטן מתוך המגוון הגדול של פתרונות חכמים המהווים את רעיון ״העיר החכמה״.



    מעלית חכמה מבוססת בינה מלאכותית


    אתם בוודאי שואלים את עצמכם, עד כמה מעלית יכולה להיות חכמה? הרי בסך הכל תפקידה פשוט, לעלות ולרדת. ובכן, בעיר החכמה למעליות תהיה גם יכולת לשפר את חיי התושבים. הבינה המלאכותית תעזור לנהל את תנועת המעליות בבניינים רבי קומות. לפי יכולות חיזוי, ישוגרו מעליות לקומות הנכונות, עוד בטרם תספיקו להזמין את המעלית. התחושה תהיה כאילו המעלית יכולה לקרוא את המחשבות שלנו. הסבירות שתתקעו במעלית חכמה (אחד האירועים הפחות נעימים שיכולים לקרות לכם) שואפת לאפס. מעלית חכמה תהיה תחת פיקוח וניטור תמידי, מה שיבטיח את ביטחון המשתמשים. במעלית כזו ההפעלה תתבצע על ידי ממשק דיבור, חווית השימוש תהיה נעימה יותר. המעלית תהיה בקשר עם שאר האלמנטים בבניין. כאשר תכנסו למעלית, כבר יעודכן הרכב החכם שלכם בחניה שאתם בדרך אליו, והוא ידאג לכוון את הטמפרטורה המועדפת עליכם ברכב.



    אתגרי הבינה המלאכותית ברעיון העיר החכמה


    אני מרצה בנושא סייבר מראשית שנות האלפיים. האתגרים שהכרנו בראשית הדרך, מתגמדים מול אתגרי הסייבר בעידן הבינה המלאכותית. חשבו על מתקפות סייבר בסביבת העיר החכמה. ככל שחיינו יהיו ״חכמים״ יותר, כך הם יהיו יעד רלוונטי למתקפות סייבר. אילו אירועי סייבר יכולים להתרחש בעתיד מבוסס בינה מלאכותית? כמובן שאויבים מחוץ למדינה יוכלו להשבית ערים. פושעי הסייבר לא יוותרו על ההזדמנות לבצע מתקפות כופר, לנעול נוסעים בתוך בניינים ומעליות. כמו כן, סביר להניח, שנפגוש איומי סייבר מסוגים חדשים. אני ממליץ לכולנו להזכר באירוע שפתח את עידן הסייבר, ״באג 2000״. לא מפורך לדמיין תסריט שבו כל הרעיונות היפים והחכמים יקרסו בגלל תקלת מחשבים, זדונית, או כזו שעלולה לקרות בתום לב.



    תובנות שלי כמרצה על בינה מלאכותית ועתיד האנושות


    יחד עם המרכיבים הטובים של העיר החכמה, חייבים לחשוב על הצדדים היותר אפלים. אם כל המכשירים סביבנו ידעו לקרוא את המחשבות שלנו, מי עוד יקבל גישה למידע הזה? חיים בעיר חכמה דורשים מתושבי העיר להיות תחת מעקב תמידי. מצלמות אבטחה חכמות ברחובות, טכנולוגיות זיהוי פרצוף, מדרכות חכמות ופנסי תאורה חכמים הנדלקים רק כאשר יש תנועת אדם ברחוב. החיים תחת ניהול מוחלט של כלי בינה מלאכותית, יכניסו אותנו לעידן חדש. חיים תחת מעקב תמידי.  ברגעים אלו יכולה עיריית סינגפור (שהיא עיר מאוד חכמה כבר כיום) לקבל התראה, כאשר אדם מעשן ברחוב, באזור שבו העישון אסור. מה יהיו ההשלכות של חיים בעידן כזה? איך תראה האנושות? אני מרצה בנושא בינה מלאכותית ועתיד האנושות בפני פורומים רבים במדינה,  מוזמנים לבדוק את ההרצאה שלי בתחום.

    לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר

      פופולרי

      30.1.2024
      מרצה חדשנות וטכנולוגיה
      26.11.2023
      הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס
      13.9.2023
      מרצה בינה מלאכותית ועתיד האנושות
      19.7.2023
      חדשנות בעידן הבינה המלאכותית

      מאמרים

      LET'S TALK

      לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר