נדמה שאי אפשר לעבור 100 מטר בלי לפגוש מודעה הנושאת קוד QR.
מצד אחד, מדובר על פיתרון נהדר למשווקים המעוניינים להשתמש ביכולות הסמארטפונים שלנו.
מצד שני, ישנם מספר אתגרים בשימוש בקודים הללו.
ישנה איזו תפיסה כאילו מדובר בסוג של קסם, מספיק שיהיה לך קוד QR כדי שיקרו ניסים.
אבל האמת היא שקוד QR אינו קסם אלא אמצעי שנועד לקדם מטרה.
ברחבי הארץ מתנוסס כרגע קמפיין חוצות המציג קוד QR על תחנות אוטובוס.
מסר ההנעה לפעולה הוא "סרוק את הקוד". מישהוא הניח כי ברגע שאראה קוד QR
אתרגש עד כדי כך שאעצור הכול, ואסרוק את הקוד.
ברצינות, מדוע שאסרוק את הקוד? לא נתת לי תמריץ שיעודד אותי לבצע את הפעולה.
דוגמה נוספת לשימוש לא נכון בקוד QR הוא הצבתם במסגרת קמפיין על שלטים באיי תנועה.
רק לידיעתם של המשווקים, אני לא יכול לסרוק קוד הניצב באמצע הכביש תוך כדי נהיגה.
מסתבר שקודים אלו לא רלוונטיים בכל מצב.
מתי כן כדאי להשתמש בקוד QR?
במצבים בהם הנמענים יהיו בקרבת הקוד בצורה נינוחה (לא בזמן נהיגה).
אתם יכולים להשתמש בקודים אלו במקומות כגון:
– בכניסה וביציאה מהחנות
– על המדף סמוך למוצר
– אריזות המוצר
– פוסטרים ברחובות
– כרטיסי ביקור
– מעטפות דואר
– באזור הטקסט הנלווה לחשבוניות
היכן לא כדאי להשתמש בקודים אלו:
– בכל מקום שבו האינטראקציה של הנמען עם המסר קצרה
– על גבי רכבים מהירים
– שלטי חוצות בכבישים מהירים
– אתרי אינטרנט (מה הטעם? עדיף לצרף קישור רגיל)
– כרטיסי ביקור (אם החלטתם לצרף קוד QR, תוודאו שיש גם פרטי קשר רגילים כתובת מייל ואתר)
בכל מקרה, אם החלטתם להשתמש בקוד QR השתדלו לצרף מסר מניע לפעולה שיתן תמריץ לסרוק את הקוד!
ערוצי המובייל מציגים הזדמנות אדירה מבחינת יכולות השיווק שלנו.
השתמשו בהם בחכמה.
לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר